021-55795002 info [att] tashilgar [dott] net
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
فعالیت آموزشی

بازی با حبوبات

بازی با حبوبات
بازی با حبوبات
2.95Kبازدید

مدت مطالعه: ۳ دقیقه

بازی با حبوبات یکی از ساده‌ترین ابزار برای تحریک‌ حواس بچه‌هاست.

سن یکسال و کمتر

حبوبات را داخل بطری پلاستیکی بریزید و شیکر یا جغجغه درست کنید، اگر روبان‌های رنگی کوتاه (حداکثر ۱۰ سانت) هم به بطری وصل کنید یا داخل آن بیاندازید چه بهتر. با این بازی، حواس بینایی و شنوایی کودک را تقویت خواهید کرد.

بالای دو سال

ترجیحا بالای دوسال و‌ نیم یا زمانی که اطمینان می‌یابید کودک شما حبوبات را نمی‌بلعد (اگرچه باز هم لازم است بازی با نظارت بزرگسال باشد تا مشکلی پیش نیاید) بازی‌های پر و خالی کردن حبوبات توسط قاشق‌های بزرگ و کوچک و ملاقه و‌ ریختن در قیف و در ظروف با اندازه‌های متفاوت. با این بازی، حواس بینایی، لامسه و همچنین تمرکز و هماهنگی چشم و دست کودک را تقویت خواهید کرد.

بالای سه سال

کلاژ و چسباندن حبوبات روی کاغذ یا هر سطح دیگر و ساختن اثر هنری.
در این فرایند نیز مهم است بازی خودانگیخته و با مدیریت کودک انجام شود و البته نظارت بزرگسال. با این بازی خلاقیت هنری، حس لامسه، هماهنگی چشم و دست کودک را تقویت خواهید کرد.

بالای چهار سال

از حبوبات برای شمارش، تمرین توالی، چیدن روی خطوط با اشکال متنوع و … استفاده کنیم. با این بازی، خلاقیت، آشنایی با مفاهیم ریاضی، هماهنگی چشم و دست کودک را تقویت خواهید کرد.

کودکان با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام از بازی‌ها بسته به میزان اطلاعات قبلی کودک و علاقه‌اش می تواند منحصر به فرد باشد، مهم این است که برای بازی هیچ اجباری در کار نباشد

لینک صفحه اینستاگرامی نویسنده: مهسا یوسفی آرا

نظر دهید

مهسا یوسفی‌آرا
نویسنده در سایت تسهیلگر