021-55795002 info [att] tashilgar [dott] net
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
مراکز آموزشی

گلبرگ ؛ گروه دوستی با کودکان کار

گلبرگ؛ گروه دوستی با کودکان کار
گلبرگ؛ گروه دوستی با کودکان کار
1.35Kبازدید

مدت مطالعه: ۳ دقیقه

اگر شنبه‌ها یا دوشنبه‌های دو سال اخیر طرف‌های عصر گذرتون به پارک لاله و یا پارک دانشجو افتاده باشه، جمعی رو در سن‌های مختلف می‌بینین که دارن روی یک زیرانداز یا با توپ بازی می‌کنند. یک موقع‌هایی صدای خنده‌های بلند می‌شنوید، یک موقع‌هایی هم دعواهای کوچیک می‌بینید. همه‌ی اون آدم‌ها گروه گلبرگ رو می‌سازن.

گلبرگ

ما، گروه گلبرگ یک گروه مستقل و داوطلبانه‌ایم که از شروع فعالیت‌مون دو سال و خرده‌ای می‌گذره. هدفمون شکل دادن یک ارتباط برابر و همدلانه بین کودکانی که کار می‌کنن و جامعه است و در تلاشیم که این سد شکل گرفته بین این کودکان و مردم جامعه رو بشکنیم. ما می‌دونیم حذف کارِ کودکان، هدفی ایده‌آل و بسیار بزرگه که در حال حاضر در توان هیچ گروه داوطلبانه‌ای نیست ولی همیشه م‌یشه برای بهتر کردن وضعیت تلاش کرد.

خیلی‌هامون از دیدن کارکردن غیراستاندارد بچه‌ها رنج می‌کشیم و مدام به فکر برداشتن یک قدم برای مطلوب کردن و تغییر اوضاع هستیم ولی شاید به دلیل نداشتن همراه و … تا الان امکان انجام کاری رو نداشتیم. حالا گروه گلبرگ یک راهکار ارائه کرده. راهکارش اینه که با ایجاد یک رابطه‌ی دوستانه از طریق بازی و… این فاصله‌ی به وجود اومده رو کم کنیم و پس از اون می‌تونیم مثل یک دوست در کنار هم به باز کردن گره‌ها مشغول شیم‌. مثل گره‌هایی که تو درس خوندن و آموزش این بچه‌ها افتاده و یا وضعیت بهداشت و سلامتشون.

گلبرگ

ما همه مثل حلقه‌های به هم متصل یک زنجیر هستیم، حالا یک جایی از این زنجیر اتصالش قطع شده و به کمک همه‌ی حلقه‌ها نیازه تا دوباره این اتصال رو شکل بدیم. با این کار می‌تونیم به خودمون و بچه‌ها یادآوری کنیم که تنها نیستیم، که اون‌ها دیده می‌شن و تفاوت‌ها برامون عادی نشده. برای گلبرگی شدن کار سختی لازم نیست فقط عضو گروه می شید و توی یکی از روزهای شنبه یا دوشنبه مثل یک قرار دوستانه سر قرار همیشگیمون میاید.

اگه دوست داشتید بیشتر در مورد گلبرگ بدونید، می‌تونید صفحه اینستاگرام گلبرگ رو دنبال کنید.

شما می‌توانید در بخش مراکز آموزشی سایت تسهیلگر با سایر مراکز و گروه‌های کار با کودک آشنا شوید.

نظر دهید