021-55795002 info [att] tashilgar [dott] net
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
مراکز آموزشی

خانه نوجوان طلوع

معرفی خانه نوجوان طلوع
1.17Kبازدید

مدت مطالعه: ۵ دقیقه

نوجوانی آغار جاده کمال است. مسیری که می‌خواهد ما را به بلوغ برساند؛ سرشار از فرصت‌هایی زنده‌کننده و ناب و البته گاهی نیز پر چالش و ناهموار. تجربه‌ها و انتخاب‌های این دوران تأثیر مهمی بر زندگی آینده‌ی هر انسانی دارد. در جامعه‌ی امروز ما بسیاری از نوجوانان در گذر از این دوران به همراهی نیاز دارند و البته آموزش‌های رسمی چندان پاسخ‌گوی نیازهای نوجوانان نبوده‌اند.

راه‌اندازی خانه نوجوان طلوع

در تابستان ۹۸ بر آن شدیم تا فرصتی فراهم کنیم تا نوجوانان بتوانند فعالیت در گروه‌های دوستی، کشف و پیگیری آرمان‌های بزرگ نوجوانی، فرصت تجربه و خلق زیبایی، کشف معنا و امید در زندگی، فرصت انجام فعالیت‌های مفید و ارزشمند و همچنین فعالیت‌های اجتماعی داشته باشند. بنا به این، دوره آموزشی در “خانه نوجوان” موسسه روشنای طلوع مهر در محله سعدی شیراز آغاز به کار کرد.

فعالیت‌های خانه نوجوان طلوع

در “خانه نوجوان طلوع”، دختران نوجوان گرد هم جمع می‌شدند و کارهای مختلفی از آشپزی، نجاری، بازی گروهی و باغبانی گرفته تا کتاب خواندن، بحث گروهی، تماشای فیلم و مستند، برگزاری نمایشگاه در محله و مشارکت در فعالیت‌های انسان‌دوستانه (تهیه غذا نیازمندان) را انجام می‌دادند.

بعد از تعطیل شدن کلاس‌های حضوری خانه نوجوان به خاطر بیماری کرونا، به دنبال راهی برای تداوم آموزش و ارتباط با نوجوانان بودیم. بنابراین تصمیم گرفتیم مطالبی را تحت عنوان ” برنامه قاصدک؛ پیامی به رنگ نوجوانی” از طریق واتس آپ برای نوجوانان خانه و همچنین عده ای از نوجوانان شهرمان ارسال کنیم. شامل : داستان، زندگینامه، شعر، کلیپ و انیمیشن، معما، آموزش هنر، آشپزی و…

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

بعد از مدتی برای امکان ارتباط با نوجوانان و مخاطبان بیشتر، صفحه اینستاگرام خانه نوجوان طلوع، به آدرس زیر راه انداری شد.

و در حال حاضر برای دسترسی راحت‌تر به مطالب و فایل‌های برنامه قاصدک و همچنین امکان استفاده از مطالب در فضاهای مختلف، امکان استفاده از مطالب در تلگرام و همچنین دریافت مطالب از طریق واتس آپ (با ارسال عدد ۱ از طریق واتس آپ، به شماره ۰۹۰۵۳۰۸۸۹۵۶)  فراهم شده است.

در ادامه می‌توانید با نمونه‌ای از مطالب آشنا شوید.این مطالب می تواند برای نوجوانان، تسهیلگران نوجوان و همچنین والدین نوجوان مفید باشند.

زندگی نلی بلای

انیمیشن مردی که دست‌هایش را پیدا کرد.

انیمیشن مردی که دست‌هایش را پیدا کرد.

شما می‌توانید در بخش مراکز آموزشی سایت تسهیلگر با سایر مراکز و گروه‌های کار با کودک آشنا شوید.

نظر دهید

محبوبه قائدزاده
نویسنده در شبکه تسهیلگران آموزشی