021-55795002 info [att] tashilgar [dott] net
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
کودک شاد، خانهٔ شاد

کتاب کودک شاد، خانه شاد – قسمت چهارده

جشن گرفتن فصول
531بازدید

۳ دقیقه از فصل سوم کتاب کودک شاد، خانه شاد با عنوان جشن گرفتن فصول بخوانیم.

کتاب کودک شاد، خانه شاد

هدایای طبیعت

طبیعت زندگی ما را غنی می‌سازد، استرس را کاهش می‌دهد، توازن برقرار می‌کند و شفابخش است، بعضی وقت‌ها حتی بدون این‌که خودمان بدانیم. تحقیقی مربوط به دانشگاه ایلینویز نشان می‌دهد که تماس با طبیعت باعث کاهش اختلال تمرکز حواس در کودکان شده است و هر چه محیط سبزتر، نتیجه بهتر. محققان همچنین دریافتند فعالیت‌های داخل مانند تماشای تلویزیون یا فعالیت‌های بیرون در محیط غیرسبز باعث افزایش اختلال تمرکز حواس شده است.

ریچارد لوو Richard Louv نویسنده‌ی کتاب آخرین فرزند بیشه، در وبسایتش می‌نویسد: «آینده از آن کسانی‌ست که از هوش طبیعت برخوردارند. آنان که درک عمیق‌تری از قدرت متحول‌کننده‌ی طبیعت پیدا می‌کنند. هر چه تکنولوژی فراگیرتر می‌شود، نیاز ما به طبیعت بیشتر.»

ماجراجویی‌های بیرون از منزل

هر روز زمانی را خارج از منزل بگذرانید، در حیاط یا پارک محل. بسیار برای بچه‌ها مهم است که زمان ساختارنیافته‌ای را در خارج از منزل بگذرانند، زمین را بکنند یا به تماشای حشرات بنشینند. در پیاده‌روی‌های خود می‌توانید برای میز فصل، اشیا جمع‌اوری کنید. در ماه‌های گرمتر، می‌توانید ناهار یا شام خود را بیرون و زیر سایه‌ی درخت صرف کنید. طبیعت کلید غنی‌سازی و رشد فیزیکی، احساسی، و معنوی کودک را در اختیار دارد.

کمپینگ

کمپینگ به عنوان یک ریتم سالیانه، یک فعالیت شگفت‌انگیز به شمار می‌رود. بچه‌ها نیاز ندارند خیلی دور بروند، کافیست در یک عصر تابستانی در باغ چادر بزنند. کمپینگ همیشه یک ماجراجویی محسوب می‌شود، برپا کردن جادویی یک خانه‌ با پارچه و میله، خوابیدن در کیسه مثل کرم شب‌تاب، و مدام بیرون بودن و مشاهده‌ی ستاره‌ها، پرنده‌ها، حیوانات. به علاوه اینکه فرصتی‌ست برای کاهش شتاب، حس کردن نسیم، گاهی باران، و لمس زمین.

ریتم‌های فصلی

فصول به خودی خود یک ریتم سالیانه طبیعی و شگفت‌انگیز برای بچه‌ها فراهم می‌کنند. معجزه‌ی طبیعت را با یک میز فصلی، کاردستی، و گردش در طبیعت سهیم شوید و فرصت دهید بچه‌ها شگفتی‌های آن را دست اول کشف کنند.

شما در اینجا می‌توانید علاوه بر جشن گرفتن فصول به قسمت‌های دیگر کودک شاد، خانه شاد دسترسی داشته باشید.

ترجمه آزاد و خلاصه شده توسط سیما سلیمانی‌نیا

نظر دهید