021-55795002 info [att] tashilgar [dott] net
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ترجمهخلاصه کتابکودک شاد، خانهٔ شاد

کتاب کودک شاد، خانه شاد – قسمت دوازده

تولد در کتاب کودک شاد، خانه شاد
886بازدید

۳ دقیقه درباره‌ی جشن‌های شگفت‌انگیز سالیانه از فصل دوم کتاب کودک شاد، خانه شاد بخوانیم.

میز تولد

شب تولد، بعد از این‌که کودک به خواب رفت، می‌توانید میز مخصوص تولد رو بچینید. یک پارچه/رومیزی رنگارنگ پهن کنید، یک دایره یا مارپیچی از شمع‌ها درست کنید (به تعداد سال‌های عمر کودک)، به همراه یک شمع بزرگ در وسط برای روشن کردن باقی شمع‌ها، و عکس‌های کودک با عزیزانش را هم اضافه کنید. می‌توانید عناصر طبیعی یا کریستال‌های مخصوص هم قرار دهید. حالا برای مراسم فردا آماده هستید.

مراسم جشن تولد

تاجی از کارت طلایی یا نمد درست کنید. فرزند شما در حالی که تاج (و احیانا شنل) بر تن دارد، شمع‌ها را روشن می‌کند. با روشن کردن اولین شمع، هر عضو خانواده خاطره‌ای از اولین سال عمر کودک را بیان می‌کند، شمع بعدی نماد سال دوم زندگی کودک هست و بدین ترتیب ادامه می‌دهیم تا تمام شمع‌ها روشن شوند و خاطره‌ها گفته شوند. بعد از این هر عضو خانواده می‌تواند یک آرزوی ویژه برای کودک کند.

با چنین مراسمی، عضو خاص خانواده مورد محبت و توجه ویژه قرار می‌گیرد، و سفر یک روح مقدس به زمین گرامی داشته می‌شود. حالا نوبت باز کردن هدایاست!

والدین می‌توانند با کمک بچه‌ها میز تولد را برای همدیگر نیز بچینند. وقت بگذارید و تولد تمام اعضای خانواده را جشن بگیرید، بچه‌ها عاشق شنیدن داستان‌هایی درباره‌ی والدین‌شان هستند.

زمانی برای تامل و بازتاب

به عنوان والد زمانی را اختصاص دهید تا روز تولد نوزاد خود را به یاد بیاورید. پیوند محبت‌آمیزی که با همدیگر دارید را به یاد داشته باشید و بدانید که  روح‌های شما همدیگر را انتخاب کرده‌اند و برای یکدیگر عالی و‌ کامل هستند.

همچنین ارزش دارد زمانی را اختصاص دهید تا به تولد خود نیز  تامل کنید. به وجود منحصر بفرد خود و به آن‌چه که به خانواده‌‌تان و به این دنیا ارائه می‌دهید، بیاندیشید. ذات منحصربفرد و یگانه‌ی خود را احساس کنید و آن را جشن بگیرید.

کلمات محبت‌آمیز

هر ساله، قسمت محبوب من از تولدم، خواندن کلمات همسرم روی کارتم هست!

حالا که پسرم ۱۴ ساله است و دیگر علاقه‌ای به در آغوش گرفته شدن و نگه داشتن دست‌ها ندارد، کارتی با افکار محبت‌آمیز ما دریافت می‌کند. بله، رسوم ادامه پیدا می‌کنند و پسرم قدرت عشق و کلمات را در روز تولدش احساس می‌کند.

در جستجوی کادوی تولد!

بچه‌های من عاشق بازی یافتن کادو با راهنمایی هستند. این بازی را می‌توان حتی قبل از این‌که کودک توان خواندن داشته باشد شروع کرد. شما راهنمایی‌ها را برای او بلند می‌خوانید، و کودک به جستجوی آن‌ها می‌رود. معمولا بعد از پنج راهنمایی یا کمی کمتر و بیش‌تر، کادوها یافت می‌شوند. بچه‌های بزرگ‌تر می‌توانند برای کوچکتر‌ها نقشه را بکشند.

شما در اینجا می‌توانید به قسمت‌های دیگر کودک شاد، خانه شاد دسترسی داشته باشید.

ترجمه آزاد و خلاصه شده توسط سیما سلیمانی‌نیا

نظر دهید