021-55795002 info [att] tashilgar [dott] net
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
معرفی فیلم

معرفی فیلم بهترین دشمنان

معرفی فیلم بهترین دشمنان
1.37Kبازدید

۳ دقیقه در رابطه با فیلم بهترین دشمنان بخوانیم.

اغلب ما تجربه‌ی موقعیت‌های پرتنش و ناامید کننده‌ای را در روابط انسانی‌مان داشته‌ایم که نهایتا به ناراحتی و حتی خشونت منجر شده‌اند. این موقعیت‌ها اغلب به دلیل ناتوانی ما در گفتگو و شناخت صحیح دیگری اتفاق می‌افتد.

 اینکه احساس می‌کنیم دیده یا شنیده نشدیم و نیازهایمان به درستی پاسخ نگرفته‌اند. این دیده نشدن و شنیده نشدن‌ها گاه یک مقوله‌ی بین فردی مثل اختلاف بین دو دوست، مشکلات خانوادگی و گاه یک مفهوم اجتماعی است؛ مثل قائل نبودن حقوق اولیه برای کودکان و مهاجران افغانستانی در ایران و یا نژادپرستی در آمریکا. فیلم بهترین دشمنان نیز موضوعی با همین عنوان دارد.

آن اتواتر (Ann Atwater)

این فیلم روایتگر داستانی واقعی در سال ۱۹۷۱ میلادی در دراهام (durham) کارولینای شمالی در آمریکاست.

آن اتواتر (Ann Atwater) یک زن سیاه پوست و فعال حقوق مدنی است که برای بهتر شدن وضعیت اجاره خانه خانواده‌های سیاه پوست در حال تلاش است. این در حالی است که توسط مقامات و دادگاه‌های سفید پوست مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

در طرف دیگر ماجرا سی.پی الیس (C.P Ellis) رهبر گروه کوکلوس کلان‌* 1 و همسر و پدری‌ست که برای خانواده‌ی خود وقت می‌گذارد و از آن‌ها مراقبت می‌کند. او حقوق سیاهان را به رسمیت نمی‌شناسد و نمی‌گذارد که آن‌ها به مطالباتشان برسند.

تا این‌که روزی مدرسه‌ی راهنمایی سیاهان آتش می‌گیرد و غیر‌قابل استفاده می‌شود؛ سپس این مسئله مطرح می‌شود که مدارس سیاهان و سفیدپوستان ادغام شود.

 داستان فیلم حول این چالش می‌چرخد که فردی به نام بیل ریدیک (Bill Riddick) توسط مقامات به دراهام می‌آید تا نشستی را برگزار کند تا در آن طرفین مسئله یعنی سفیدپوستان و سیاه پوستان دراهام دور هم جمع شوند و به گفت و گو بپردازند. این‌که با وجود آن تواتر و سی.پی الیس دو دشمن خونین چطور این اتفاق می‌افتد چیزی است که می‌توانید در فیلم دنبال کنید.

سی.پی الیس (C.P Ellis)

فیلم بهترین دشمنان یک فیلم تاریخی است که فیلم‌نامه آن براساس داستانِ واقعیِ کتاب بهترین دشمنان: مبارزه و رستگاری در جنوب جدید نوشته‌ی اوشا گری دیویدسون (Osha Gray Davidson) می‌باشد. این کتاب در ابتدا در سال ۱۹۹۶ منتشر شد و پس از آن در سال ۲۰۰۷ ویرایش شد. در سال ۲۰۱۱ توسط مارک سنت ژرمن به عنوان نمایشنامه اقتباس شده‌است.

بهترین دشمنان

پس از آن توسط روبین بیسل (Robin Bissell) به صورت فیلم‌نامه درآمد و در آوریل ۲۰۱۹ به کارگردانی خودِ بیسل ساخته شده است. این فیلم اولین اثر هنری روبین بیسل می‌باشد. همچنین از ستارگان این فیلم می‌توان به تراجی پی. هنسون(Taraji P. Henson)   بازیگر و خواننده‌ی آمریکایی که در نقش آن اتواتر را بازی کرد و سَم راکول (Sam Rockwell) در نقش سی.پی الیس اشاره کرد.

شخصیت­‌های اصلی در بهترین دشمنان

شخصیت‌های بهترین دشمنان

آن اتواتر یک زن سیاه پوست آمریکایی است و یک فعال حقوق مدنی. او در سال ۱۹۳۵ به دنیا آمد و در سال ۲۰۱۶ از دنیا رفت. او همچنین بعد از این‌که در آن برنامه‌­ی نشست همکاری هدایت جلسه را پذیرفت به کار با جامعه­‌ی سیاه پوستانِ فقیر و طبقه‌­ی متوسط در دورهام ادامه داد. اتواتر در سال ۱۹۷۵ دوباره ازدواج کرد و دوستی خود با سی.پی الیس را تا پایان عمر ادامه داد.

سی.پی الیس متولد ۱۹۲۷ بود و در سال ۲۰۰۵ بر اثر بیماری آلزایمر درگذشت. او که ریئس گروه کوکلاکس کلان بود بعد از آن نشست و قبول رهبری آن تغییر عقیده داد و به یک فعال حقوق مدنی و دوست صمیمی برای آن تواتر تبدیل شد. سی.پی الیس به خاطر تصمیمش هزینه‌­های زیادی نیز پرداخت اما هرگز از تصمیمش پشیمان نشد. او همچنین به همراه اتواتر به شهرهای متفاوتی سفر کردند و تجربه­‌ی خود را با دیگر گروه­‌ها به اشتراک گذاشتند.

در ادامه باید به این نکته اشاره کنم که هرچند که این فیلم از نظر هنری ارزش بالایی ندارند اما یک ارزش اجتماعی محسوب می‌­شود چرا که تماشای داستان واقعی مبارزه­‌ی سیاهان در آمریکا آن هم به شیوه­ای مسالمت‌آمیز و نوین به ما یادآوری می­‌کند که با وجود تصویب قوانین متفاوت کماکان اقلیت‌­ها در سراسر دنیا تحت تبعیض‌­ها و فشار­های گوناگونی هستند که در رسیدن به عدالتی جهانی توجه و تلاش هر یک از ما را طلب می‌کند.

شما می‌توانید سایر فیلم‌های معرفی شده در شبکه تسهیلگران آموزشی را در این‌جا ببینید.

  1. یک سازمان خشن و همبسته در آمریکا که از برتری نژاد سفید، یهودی ستیزی و… حمایت می‌کرد. آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود از روش‌های غیر اخلاقی استفاده می‌کردند؛ مثل ترساندن و تهدید، ترور و …

نظر دهید

نازنین گنجوری
نویسنده سایت تسهیلگر