021-55795002 info [att] tashilgar [dott] net
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
معرفی فیلم

فیلم اسب سیاه ۲۰۱۴

فیلم اسب سیاه
1.56Kبازدید

مدت مطالعه: ۳ دقیقه

فیلم اسب سیاه یک فیلم درام نیوزلندی است که برشی از زندگی واقعی جنِسیس پوتینی -بازیکن شطرنجی که با بیماری اختلال دوقطبی دست و پنجه نرم می کند- را به تصویر می کشد. این فیلم می‌تواند الهام‌بخش تمام معلمانی باشد که می‌خواهند از نو با خود و ویژگی‌های شخصیتی‌شان رو­به‌­رو شوند و جهان متفاوتی را خلق کنند، جهانی توأم با محبت. زندگی جنسیس پوتینی به خوبی نمایان­‌گر این مسئله است که اختلالات یا ناراحتی‌های روانی پایان زندگی و یا تباهی نیست بلکه تباهی نوعی از مواجهه ما با زندگی است.

فیلم اسب سیاه - شبکه تسهیلگران آموزشی

این فیلم به کارگردانی جمیز ناپیر رابرتسون با بازی کلیف کرتیس (Cliff Curtis) در نقش جنسیس پوتینی در سال ۲۰۱۴ در نیوزلند ساخته شد.

افتخارات و جایزه‌های فیلم اسب سیاه

فیلم اسب سیاه افتخارات و جایزه‌های زیادی دریافت کرده است که عبارتند از:

  • جایزه بهترین تصویربرداری جشنواره فیلم نیوزلند
  • بهترین کارگردانی جشنواره فیلم نیوزلند
  • بهترین فیلم‌نامه جشنواره فیلم نیوزلند
  • بهترین بازیگر جشنواره فیلم نیوزلند
  • بهترین بازیگر مکمل جشنواره فیلم نیوزلند
  • بهترین فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم سیاتل
  • بهترین فیلم جشنواره ۲۰۱۵ بین‌المللی فیلم سن فرانسیسکو
  • بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم ۲۰۱۵ روتردام هلند

این فیلم همچنین عنوان بزرگترین فیلم ساخته شده تا به حال نیوزلند را به خود اختصاص داده است. تاریخ اکران فیلم اسب سیاه اول آوریل ۲۰۱۶ بوده است.

فیلم اسب سیاه - شبکه تسهیلگران آموزشی

در ابتدای این فیلم جنسیس پوتینی به‌تازگی از بیمارستان مرخص شده است و حالا نه جایی دارد و نه شغلی. این در حالی است که خودش را یک شکست‌خورده و عاشق شطرنج می‌بیند و با حس‌ها و موقعیت‌های غریبی روبه‌­رو است و به ناچار به خانه­‌ی برادرش در محل‌ه­ای فقیرنشین و جرم‌خیز می‌رود. این شروع رابطه‌­ی او با پسرنوجوان برادرش است و…

سایر فیلم‌های معرفی شده در شبکه تسهیلگران آموزشی‌ را می‌توانید از اینجا ببینید. شما چه فیلم‌هایی را برای معلمان، مربیان و فعالان حوزه آموزش پیشنهاد می‌کنید؟ منتظر نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

نظر دهید

نازنین گنجوری
نویسنده سایت تسهیلگر