021-55795002 info [att] tashilgar [dott] net
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
معرفی فیلم

انجمن شاعران مرده – معرفی کتاب و فیلم

2.3Kبازدید

انجمن شاعران مرده ( Dead Poets Society) فیلمی است به کارگردانی پیتر ویر (Peter Weir) و بازی رابین ویلیامز (Robin Williams) که در سال ۱۹۸۹ منتشر شد. این فیلم بر اساس داستانی به همین نام نوشته‌ی ن.ه.کلاین بام ساخته شده است. این رمان توسط حمید خادمی به فارسی ترجمه شده و در ایران منتشر شده است.

انجمن شاعران مرده
انجمن شاعران مرده

این فیلم، وقایع یک دبیرستان شبانه روزی پسرانه را روایت می‌کند. دبیرستانی در زمره‌ی مدرسه‌هایی که اکثر والدین ایرانی برای فرزندانشان می‌پسندند. فیلم روایتگر زندگی چند نوجوان است که در این دبیرستان درس می‌خوانند و به شدت تحت نظارت خانواده می‌باشند و تمام تصمیمات برای آینده‌شان از پیش گرفته شده است. در این میان ورود معلم جدیدی به مدرسه، وقایع هیچان انگیز و قابل تاملی را رقم می‌زند و یک بار دیگر نقش مهم معلمان در زندگی دانش‌آموزان را به نمایش می‌گذارد. داستان فیلم با فراز و فرودهای بجا و وقایع غافلگیر کننده از گیرایی بالایی برخوردار است و همینطور کارگردانی خوب و بازی بی نظیر رابین ویلیامز ،این فیلم را به یک اثر تماشایی تبدیل کرذه است. تماشای این فیلم به خصوص به معلمان و مربیان و والدینی که فرزند نوجوان دارند توصیه می‌شود.

این فیلم برندهٔ جایزه اسکار بهترین فیلم نامهٔ سال ۱۹۸۹ (نوشتهٔ تام شولمن) و نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای رابین ویلیامز، بهترین کارگردانی برای پیتر ویر و جایزه اسکار بهترین فیلم سال شد.

این فیلم در برنامه پخش فیلم موسسه بهشت کودکان به نمایش در آمده و پیرامون آن گفتگو و بحث صورت گرفته است. شما می توانید در بخش معرفی فیلم شبکه تسهیلگران، به سایر فیلم ها دسترسی داشته باشید.

تماشای این فیلم را از دست ندهید.

دانلود مستقیم فیلم انجمن شاعران مرده

دانلود زیرنویس فارسی

۱ نظر

نظر دهید

مریم رضوانی‌نیا
داوطلب موسسه بهشت اندیشه‌های کودکان، تسهیلگر کودک