021-55795002 info [att] tashilgar [dott] net
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
معرفیمعرفی کتاب

معرفی کتاب مومو

معرفی کتاب مومو
824بازدید

مدت مطالعه: ۲ دقیقه

رمان‌های نوجوان فقط برای نوجوانان نیست، بلکه برای تمام کسانی است که پرشور و حقیقت‌طلب می‌خواهند با پرسش‌های جهان روبه رو شوند…

کتاب مومو نیز از این قضیه مستثنیٰ نیست، داستانی است شگفت‌انگیز، که تا عمق وجود آدم را به تفکر وا می‌دارد، داستان در مورد مفهوم زمان و نحوه‌ی استفاده از آن در جوامع مدرن است. که توسط رمان‌نویس مشهور آلمانی میشائیل اِنده نوشته شده، به وسیله‌ی کتایون سلطانی ترجمه و در انتشارات افق به چاپ رسیده است.

کتاب مومو درباره‌ی دختری به نام مو‌مو است که در حاشیه ی شهری بزرگ در خرابه‌های یک آمفی‌تئاتر زندگی می‌کند. او فقط با چیز‌هایی که در گوشه و کنار شهر پیدا‌ می‌کند روزگار می‌گذارند، اما استعدادی عجیب و غریب در شنیدن درد و دل آدم‌ها دارد.

تا این‌که روزی سر و کله‌ی عالیجنابان خاکستری پیدا می‌شود. اما عالیجنابان خاکستری چه هستند؟ و از جان مردم چه می خواهند؟ آن‌ها می‌خواهند وقت ارزشمند آدم‌ها را بدزدند. آن‌ها می‌گفتند که باید زمان را پس‌انداز کرد، اما زمان، خود زندگی است. و زندگی در قلب انسان خانه دارد. اما هرچه آدم‌ها در استفاده از زمان بیش‌تر صرفه‌جویی می‌کردند، وقت کم‌تری برایشان باقی می‌ماند.
در این میان مومو تنها کسی است که حاضر شده جلوی عالیجنابان سینه سپر کند، آخر مومو متوجه موضوع مهمی شده: این‌که بعضی ثروت‌ها آدم را به نابودی می کشانند، اگر نتوانی با دیگران تقسیمش کنی.

در بخش معرفی کتاب سایت تسهیلگر می‌توانید با سایر کتاب‌ها آشنا شوید.

نظر دهید

نازنین گنجوری
نویسنده سایت تسهیلگر