021-55795002 info [att] tashilgar [dott] net
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
تربیت سالم در مدرسهخلاصه کتاب

علاقه اجتماعی – تربیت صالم (سالم) در مدرسه

علاقه اجتماعی
علاقه اجتماعی
1.21Kبازدید

۲ دقیقه در رابطه با علاقه اجتماعی در کتاب تربیت صالم (سالم) در مدرسه بخوانیم.

علاقه اجتماعی – تربیت صالم (سالم) در مدرسه
علاقه اجتماعی – تربیت صالم (سالم) در مدرسه

نقش نشست کلاسی در یادگیری علاقه اجتماعی

نشست‌های کلاسی تربیت سالم تنها زمانی مؤثر خواهدبود که به عنوان یک روند مستمر درنظر گرفته‌شوند چون قرار است به بچه‌ها مهارت‌های زیادی راجع به زندگی بیاموزند که به اندازه مطالب درسی اهمیت دارند. نشست‌های کلاسی برای این نیستند که هر از گاهی برای حل یک بحران برگزار شوند.
ایجاد جو مراقبت، آموزش مهارت‌های ارتباطی و احترام متقابل نیازمند گذشت زمان است. بدون نشست‌های منظم و برنامه‌ریزی شده، دانش‌آموزان در کسب مهارت‌های لازم برای حل مشکلاتشان رشد نمی‌کنند.
در نشست‌های کلاسی تربیت سالم، معلم موضوع بحث‌ها را تعیین نمی‌کند و همه رشته سخن را در طول مدت کلاس به دست نمی‌گیرد تا بچه‌ها را با دوز و کلک به خوش‌رفتاری وادارد. اکثر دستورجلسه‌ها را دانش‌آموزان مطرح می‌کنند. با این حال معلم نیز می‌تواند مطالب خود را در برنامه بگنجاند تا بچه‌ها در حل بعضی مشکلات معلم را یاری کنند.
علاقه اجتماعی یکی از مهارت‌های زندگی است که بچه‌ها می‌توانند یاد بگیرند. انسان‌ها با این مهارت متولد نمی‌شوند بلکه برای کسب آن آموزش،تربیت و تمرین لازم است. نشست‌های کلاسی فرصتی ایجاد می‌کند تا بچه‌ها بتوانند این شیوه مهم زندگی و مهارت‌های ضروری برای رسیدن به علاقه اجتماعی را در خود پرورش دهند.

خلاصه‌های کتاب تربیت صالم (سالم) در مدرسه

نظر دهید

مینا سیدحسینی
داوطلب موسسه بهشت اندیشه‌های کودکان، تسهیلگر و معلم کودک و نوجوان