021-55795002 info [att] tashilgar [dott] net
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
معرفی فیلم

از هم گسیختگی – معرفی فیلم

8.84Kبازدید

جدایی یا از هم گسیختگی (Detachment)  یک درام امریکایی محصول سال ۲۰۱۱ به کارگردانی تونی کی است که اتفاقات یک دبیرستان را از دید یک معلم جایگزین به نام هنری بارتیس (با بازی آدرین برودی) در مدت حدود یک ماه روایت می‌کند.

هنری بارتیس که در کودکی خود با مشکلات زیادی درگیر بوده، در ابتدای فیلم برای ما یک چهره‌ی فرا انسانی را به تصویر می‌کشد، در صحنه‌ای که به یک دختر خیابانی در خانه‌ی خودش پناه می‌دهد یا پای درددل یکی از شاگردانش که به دلیل اضافه وزن مورد تمسخر بقیه قرار می‌گیرد می‌نشیند و از همه مهم‌تر رفتارهایش با پدربزرگش که دلیل مشکلات کودکیش بوده، ما با یک انسان عادی سر و کار نداریم، اما در انتهای فیلم هنری بارتیس به یک انسان عادی تنزل و یا شاید هم ارتقا پیدا می‌کند. علاوه بر این فیلم به خوبی پاره‌ای از مشکلات نوجوانان امروزی را به نمایش کشیده است.

معلمی شاید شغلی است که بیشتر از بقیه مشاغل وابسته به تجربه می‌باشد، توانایی گرفتن بهترین تصمیم در لحظه وابسته به میزان تجربه است. دیدن فیلم‌هایی با موضوعات آموزشی به اندوختن تجربه کمک بسیاری می‌کند. این فیلم در هفته ششم از برنامه پخش فیلم در دفتر موسسه بهشت کودکان برای مربیان به نمایش در آمد و پس از نمایش فیلم پیرامون آن بحث و گفتکو شد.

فیلم از هم گسیختگی یکی از بهترین فیلم‌های موجود با موضوع آموزش است که دیدنش با توجه به بازی درخشان آدرین برودی و فیلم‌نامه‌ی قوی با فراز و فرودهای مناسب، از لحاظ سینمایی هم خالی از لطف نیست. قبل از تماشای فیلم نفس عمیق فراموشتان نشود.

دانلود فیلم

دانلود مستقیم فیلم

دانلود زیرنویس فارسی

نظر دهید

مریم رضوانی‌نیا
داوطلب موسسه بهشت اندیشه‌های کودکان، تسهیلگر کودک