معرفی کتاب

کتاب مدرسه و تربیت اخلاقی

کتاب مدرسه و تربیت اخلاقی (تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی چند کشور جهان)
کتاب مدرسه و تربیت اخلاقی (تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی چند کشور جهان)
1.65Kبازدید

۵ دقیقه در رابطه با کتاب مدرسه و تربیت اخلاقی بخوانیم.

کتاب مدرسه و تربیت اخلاقی (تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی چند کشور جهان)
کتاب مدرسه و تربیت اخلاقی

 

عنوان کتاب: مدرسه و تربیت اخلاقی (تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی چند کشور جهان)
برگردان به فارسی: طیبه امام جمعه کاشان، دکتر مهین چناری، دکتر محمد حسنی، اکرم دهباشی، مهندس علی زرافشان، دکتر نرگس سجادیه، دکتر سعید ضرغامی، دکتر یحیی قائدی و دکتر زهرا نیک‌نام
ناظر: دکتر محمدجعفر جوادی
مشخصات نشر: انتشارات مدرسه

بخشی از مقدمه کتاب: 

انسان‌ها طبیعتا به دنبال آسایش و نیک‌بختی هستند. به همین سبب به حیات اجتماعی روی می‌آورند. حیات اجتماعی مستلزم وجود فضای اعتماد بین آنان است. بدون چنین فضایی، آسایش و نیک‌بختی افراد جامعه محقق نخواهد شد. به همین دلیل اخلاق در جامعه از ارکان نیک‌بختی و سعادت آحاد آن است. از سوی دیگر جوامع انسانی هر یک به گونه‌ای در تلاش‌اند تا شرایطی را فراهم آورند که در سایه‌ی آن انسان‌ها زندگی و حیات بالنده و پویایی داشته باشند.

در صورتی که وظیفه مدرسه را تربیت نسل نوخاسته بدانیم و همچنین اگر جامعیت اصلاح تربیت را بپذیریم که فراتر از توجه به توسعه‌ی علمی شخصیت کودکان است، کارکرد نهاد مدرسه فراتر از توزیع دانش خواهد بود. بر این اساس می‌توان گفت که مدرسه نمی‌تواند و نباید در برابر موضوع اخلاق ساکت بماند.

این اثر حاصل تلاش و همکاری اعضای “گروه پژوهش در مبانی برنامه‌ریزی درسی” پژوهشکده برنامه درسی و نوآوری آموزشی است که شامل یازده مقاله‌ی خارجی درباره‌ی تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی چند کشور جهان به‌ویژه کشورهای آسیایی می‌شود. تلاش شده است که مقاله‌ها تصویری هر چند اجمالی از فرآیند تربیت اخلاقی در این چند کشور ارائه دهد.

فهرست مطالب 

در ادامه سعی می شود، بخش هایی از کتاب ارائه شود. بخش های مختلف کتاب از اینجا قابل دسترسی هستند.

همچنین این کتاب موضوع رویداد مطالعاتی موسسه بهشت کودکان در خرداد ماه قرار گرفته است؛ شما می توانید جهت ثبت نام در این رویداد به بخش رویدادهای سایت تسهیلگر مراجعه کنید.

نظر دهید

سعید سمیعی

سعید سمیعی

نویسنده
داوطلب موسسه بهشت اندیشه‌های کودکان، تسهیلگر کودک